15 maj 2011

ömsom vin ömsom vatten

Nu har den riktiga träningen börjat 80 minuter i skogen, ingen pseudo skogslöpning utan det var stock, sten, mossa och väta. Framförallt var det härligt! Ingen koll på vare sig tid eller plats. Jag hann med sol, hagel, regn, skoskav och så fastna skon i mossan. Där låg jag och grävde i geggan. Sen blev det till att springa med blytunga skor. Känns som jag fått ett litet smakprov av vad som komma skall.

Långhelgen inleddes med 2 timmar och 40 minuter på cykeln. Det var non-stop som gällde. Inte så mycket som en tåspets i asfalten på 160 minuter. Passet följdes dock av att HELA kroppen hade markkontakt en lååång stund innan kroppen klarade av lodrätt läge igen. Hoppsan vad ont jag haft i kroppen sedan dess. Tror dock att det var onsdagslunchen som var roten till det onda. Men det onda är av sorten "Gottont"

Varken kroppen eller schemat tillät träning de kommande två dagarna, men vila skall visst vara bra det oxå. De mjölksyrsfriadagarna har varit ömsom vin ömsom vatten, ömsom skratt ömsom tårar, ömsom sol ömsom regn.Det har varit fina dagarn och det återstår ännu några timmar av denna fina helg. Helgens simningsrelaterade aktivitet har bestått av en djupdykning i gamla minnen, senast var det jag, tjejerna, mormor och några fotoalbum. I går var det släktforskning och snart blir det "gissa vem".

Den stora frågan är hur vi på si sådär 36 timmar skall lyckas återanpassa oss till vardagsschemat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar