28 juni 2012

Väntan....

Först en lång väntan på att ytterligare en arbetsdag skulle komma till sitt slut. Orkade inte hela vägen så jag investerade lite flextid och tackade för mig en stund tidigare. Tog vägen om Ekerö för att kunna bocka av ett av veckans pass 40 km tempo. Hade bara hunnit några ynka km när det verkligen slog av på tempot anledningen kan ni se på bilden, oj vilken väntan. För den visuellt svage kan jag berätta att det rör sig om en broöppning.

När jag kom till platsen för söndagens krasch trodde jag att jag börjat bli total paranoid med vanföreställningar då jag istället för cyklist är nära att smälla med en BILIST!! i det som jag alltid betraktat som en cykeltunnel. Tempot på passet blev ändå ok 33km/h vilket blir en totaltid fem minuter snabbare än sist.

Nu väntar jag på lite självplågeri när mitt andra "hemland" skall sparka boll. Det jobbigaste väntan är nog den på MR-svaret som skall levereras till mig kl 11.00 i morgon. Tror vi på det? Fast mest av allt väntar jag på att det skall bli fredag eftermiddag nästa vecka då semestern gör sitt inträde i mitt liv, älskad och saknad men på återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar