26 april 2011

Nedtrappning....

Socker denna förrädiska drog. Började nedtrappningen idag med några bitar härlig nybakt banankaka på jobbet. Tydligen hade helgpersonalen ratat bananerna framför påskgodiset. Har dock insett att det krävs en upptrappning oxå inom kort. Måste  få mer cyklade mil i benen gärna under ett och samma pass! Jag var så nöjd i söndags efter mina 7 mil, men såklart hade alla andra gjort många fler mil än mig i påsk. Ja alla var kanske att ta i men jag är inte mycket för grått, svart eller vitt skall det vara! Frågan är bara i vilken butik man handlar träningstid. Enligt G kan man ju köpa pengar i affären så då borde de väl sälja tid oxå. En kvarts vätternrunda är ju inte mycket att komma med och helgerna tenderar att försvinna med en rasande fart så här på våren.

På vägen hem idag stötte jag på en kvinna som verkade önska att hennes tid var förbi. Hon kom utspringande mitt iväg framför min cyckel, jag var tvungen att bromsa vilket föranledde en mycket arg min från min sida. Detta besvarade kvinnan med ett brett leedne och repliken "Jag såg dig" ????

3 kommentarer:

  1. Ett leende brukar ju smitta av sig eller hur? Mamma tror det i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Kan man köpa arbetsmotivation i affären också? Kram systeryster

    SvaraRadera
  3. Det där leendet var inget som smittade tyvärr, eller i allafall inte i stunden. Nu efteråt är det lite kul.

    Säker på att de säljer arbetsmotivation oxå men det brukar du väl inte lida brist på kära syster. Är du sjuk igen?

    Puss på er

    SvaraRadera