22 april 2011

Efter regn kommer sol

Måste säga att jag tyckte det var lite skönt med regn i morses annars hade jag aldrig kunnat förmå mig att stå i köket och baka. Halvvägs in i baket kom solen och ängest gjorde entré. Måste ut ut ut! Så med en kaka i ugnen och brödet på jäsning hann jag med att dra några tag med krattan. Under tiden jag stökade skulle tjejerna måla påskteckningar. De doppade varsin  fingertopp i gul färg och tryckte kycklingar på papper, charmigt. En stund sen blev det handavtryck och gulprickigt golv, kreativt men mindre charmigt. När brödbullarna så stod på jäsning ville lilla E pilla liiiiiiiiite grann, mamma sa neeeeeeeeeej. Borde ha insett att det var fel tidpunkt attl vända ryggen till! Den lilla madammen tryckte till varenda bulle! Tillsägelsen tog hon mindre bra Sen gick vi i alla fall ut i solen och ångesten var botad. Under tiden jobbade pappan på tennis karriären.

Som lite profylax inför påskfrossan blev det ett intervall pass, löpning var grenen. Efteråt refererade E till de nyanlända morföräldrarna att mamma har springat.

Så var alltså mamsen med käresta på plats och brollan besökt och påsken igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar