25 april 2011

"Mamma idag är sista dagen på påsken" viskade en liten ledsen fågel i mitt öra i morses. Ja det är ju myntets baksida. Den stora frågan är när allt godis måsta vara uppätet? Midnatt? Vi satsar på det, problemet är bara att vi kommer få en sömnlös natt, pga suger rusch, det är nämligen på tok för mycket godis kvar i våra ägg.

Påsken fulländades igår då jag hann med att prova racern en stund oxå, närmare bestämt 70 km på Ekerö i går i sällskap med svågern och en kör av sångfåglar. Eller det var vad jag trodde tills jag inte kunde bortse från sanningen längre. Jag hade inte skött om min käre vän, inte ens lite olja hade jag kostat på honom innan vi gav oss ut. Där av fågel sången, klagofåglar.

Idag har träningen bestått av kroppsarbete av gammal hedelig sort, slänga slänga släng släng släng. Vi har lyckats frigöra några kvadrat av garaget, dock kan vi fortfarande inte parkera något större fordon än en cykel i vårt dubbelgarage. Snart kan vi inte heller parkera på garageuppfarten, om vi inte vill byta färg på bilden det vill säga. Trädgårdsarbete och några besök till Lövsta tippen bestod dagens påskfirande av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar