13 oktober 2011

Tvagad, försvagad och agad

Inre ro, ja den har nog ökat senaste dygnet men tror inte det hade så mycket med tvagning och tibetanska klangtoner att göra utan åtta timmar sammanhängande sömn var den effektiva ingrediensen. En strålande sol, hotellfrukost, sista dagen på Kåvepeninkuren och löpmöjligheter utanför dörren. Perfekt för en provtur. Det blev Vibram i terräng, först lite kallt om fossingarna men efter några hundra meter av akupressur var cirkulationen igång. Så efterlängtad löptur, men sig den lycka som varar, efter fyra km small det till i höften. Tur jag var ensam i skogen för det var inga fina ord som kom över mina läppar. Halvsprang tillbaka och tröstade mig med ett varmt bad i höstsolen och några längder frisim i poolen med rundade hörn. Tårna klarade löpturen bra men hade mer problem med trofflorna jag floppat runt i, blåtån fick sig en rejäl smäll.


Ett säkert kort för att förstöra en härlig dag är att gå på byxjakt. Mission infuckingpossible. 95 % av alla byxor är gjorda för små söta rumpor och lår, de återstående 5 % är fula. Sluta med en ny top som jag kan ha till mina icke-existerande byxor. Skall man behöva göra en Lena Ph och sy sina egna kläder?

Medan jag packade upp resväskan och packade simväskan passade the two little ones på att testa lite utrustning med kommentaren "Mamma den här mössan är väldigt trång."

  
 90 minuter simning med Human Ambition, men utan coach Micke, i Vårby. Var lite svalt i vattnet efter ett dygn på yasuragi. Efter 10 minuters insim var det 10 minuter benspark, jag hade mjölksyra efter 50 meter! När jag hittade en bättre teknik sjönk mjölksyre nivån. Nästa punkt på programmet var ett rullande schema under 30 minuter: 3 x 50 brasilian (en platta mellan benen som en fena som man skall slå på innan varje nytt armtag), 3 x 50 vanligt, 3 x 25 brasilian och sen 25 vanligt. Detta följdes av 400 m   intervaller 25 halva snabbt halva lugnt och 25 snabbt x 8. Lugnt 100 m och finalen bestod av Simgolf! 50 meter så snabbt som möjligt men med så få armtag som möjligt tid + antal armtag, 44 sek och 38 armtag gav mig en 5:e plats. säger inte så mycket men mitt rekord tidigare är 21 armtag på en 25:a. Dusch och omklädning efteråt gick rekord snabbt då omklädningsrummet stank värre av urin än blöjbytarrummen på dagis, förlåt förskolan. Tur att jag redan tvagat mig ordentligt senaste dygnet, nästan så att det gnisslar i huden. 

2 kommentarer:

  1. mamma har sett gamla bevis på ditt intresse för simning. Jenny står på prispallen med medalj om halsen. Nostalgi kväll med gamla diabilder.

    SvaraRadera
  2. Gud va kul, synd att de var på dia annars kunde du scannat in bilden till mig:-)

    SvaraRadera