23 oktober 2011

En helt ovanlig söndag

Klockan hann bli åtta innan jag blev väckt av min blåsa i morses. Eftersom det inte var någon som hade önskemål om frukost, krävde att få se på Bolibompa eller ville dra i mitt öra var det bara att somna om. Tre timmar senare intog jag dagens första måltid på ALTANEN i imponerande oktober sol och DN´s alla delar blev luslästa. Eller det var väl inte helt sant, Sporten gick faktiskt oläst förbi. Naturligtvis skulle denna underbara dag innehålla någon form av träning. Att springa i höstsolen, längs Mälaren utan att känna att man förbrukar tid som man kan spendera med familjen är vad jag kallar söndagslyx. Jag har därmed tagit min äldsta dotter på orden "Mamma nu när vi är borta kan du ta och lyxa till det lite. Kanske äta något sött på lördagen tex". Garmin kände inte för att spela i samma lag som mig idag, gav mig tid och puls men ingen distans. Då jag i stort sett har en inbyggd GPS uppskattar jag distansen kring 10 km. Löpningen följdes av 25 minuter styrka och stretch. Jag satte punkt för träningspasset med ett glas färskcentrifugerad rödbetsjuice. Kunde konstatera att den blir godare om rödbetorna fått koka en stund, men på bekostnad av kvantitet. När jag under löpturen kände lite smärta i höften tänkte jag på texten på tröjan jag fick av Ida igår. Som avrundning på denna annorlunda söndag skall jag lägga mig i badkaret utan att trängas med två delfiner.

1 kommentar:

  1. Det låter som en ovanlig dag för en två barns mamma. Din mamma har dessvärre inte kommit utanför dörren denna underbara höstdag. Trist

    SvaraRadera