22 oktober 2011

Simma lugnt, simma tungt.

Det regnet ner på torsdags eftermiddag var jag nöjd över att cykeln fått stå och puls skulle det visa sig att dagen skulle bjuda på ändå. Det var en kväll i Vårby som återstod. Mirakulöst nog kunde man inte mer än ana urinlukten i omklädningsrummet och bortre ändan av bassängen, där av var normal andning möjlig idag. Uppvärmningen bestod i att beskåda några kompisar som tog crawlkurs i lilla bassängen. Den riktiga uppvärmningen var 10 minuter lugnt, sen var det ett block av teknik övningar. Huvudnumret var fyra stycken hundringer dessa skulle inledas med en femtia i olika tempo men som skulle öka för varje gång och följas av en femtia med max fart. Jag lyckades öka för varje gång och bästa första femtian blev på 43,3 och bästa hundringstiden var 1,37,1. Mellan dessa var det olika övningar, innan den sista hundringen körde vi fjärilsim. Fjärilsim, eller försök till fjärilsim brukar alltid betyda en och samma sak för mig. Jag var taggad stod beredd för att försöka att klämma ur mig en sista ännu snabbare femtia. Sköt ifrån simkanten och snurp, där drog höger vaden ihop sig i en liten kramp. Jag simmade ändå och resultatet blev en värsting kramp och uppenbarligen ingen ny bästa tid. Analysen av coachen lyder:

Jenny W 51,6/1:41,7 – 48,1/1:37,1 – 43,4/1:37,6 – 43,4/Urk
En bra utvecklingstrappa sedan sommaren. Bra också att du spände bågen rejält under serien


På grund av logistiska orsaker fick cykeln stå även igår fredag. Kompenserade med att promenera en fem-sex kilometer mellan olika möten på förmiddagen och sedan luncha på numera sedvanligt fredagsvis. Crosstraining på SATS Fridhemsplan, mycket bra pass. Bra betyder mjölksyra och puls i min värld. eftermiddagen försvann i ett nafs och sen var det dags för stora pusskalset, den enda som verkade vara påverkad åt det negativa hållet var jag. Resten av familjen var mycket nöjda över att ta en liten flygtur söder över. Dock hade familjen inte mycket mer än lämnat garageuppfaten förrän huset fylldes av trevliga vänner.

Baksidan av trevliga vänner är att man inte vill bli av med dem och därmed fanns det inte tid att skrapa ihop så många timmars sömn innan det var dax för Vårby igen. Två glas Rosé må ha en positiv effekt på BP på löpmilen med tre fyra glas vitt har inte samma effekt på simformen. Den var trögflytande idag. Gårdagens mjölksyra gjorde sitt till.
Micke Rosén, går igenom dagens pass

H A´s egen Irom Man/Woman Helena 

För att påminna mig om vad dagens pass verkligen innehöll
Var inte under 50 sekunder på en enda femtia idag, botten! Toppen var dock den efterföljande frukosten på IKEA. Human Ambition består av ett gäng sköna människor och frukosten förgylldes av Helenas bildvisning och berättelser från Iron Man Hawaii. Sen var det dax att ta sig ur dimman i många bemärkelser, det enklaste och mest efterlängtade var att hämta ut de nya brillorna.


1 kommentar:

  1. det var det jag trodde-klarsyntheten, ha,ha.Ibland fattar jag dina kluringar. Puss från mamma

    SvaraRadera