22 oktober 2011

Det regnet ner på torsdags eftermiddag var jag nöjd över att cykeln fått stå och puls skulle det visa sig att dagen skulle bjuda på ändå. Det var en kväll i Vårby som återstod. Mirakulöst nog kunde man inte mer än ana urinlukten i omklädningsrummet och bortre ändan av bassängen, där av var normal andning möjlig idag. Uppvärmningen bestod i att beskåda några kompisar som tog crawlkurs i lilla bassängen. Den riktiga uppvärmningen var 10 minuter lugnt, sen var det ett block av teknik övningar. Huvudnumret var fyra stycken hundringer dessa skulle inledas med en femtia i olika tempo men som skulle öka för varje gång och följas av en femtia med max fart. Jag lyckades öka för varje gång och bästa första femtian blev på 43,3 och bästa hundringstiden var 1,37,1. Mellan dessa var det olika övningar, innan den sista hundringen körde vi fjärilsim. Fjärilsim, eller försök till fjärilsim brukar alltid betyda en och samma sak för mig. Jag var taggad stod beredd för att försöka att klämma ur mig en sista ännu snabbare femtia. Sköt ifrån simkanten och snurp, där drog höger vaden ihop sig i en liten kramp. Jag simmade ändå och resultatet blev en värsting kramp och uppenbarligen ingen ny bästa tid. Analysen av coachen lyder:

Jenny W 51,6/1:41,7 – 48,1/1:37,1 – 43,4/1:37,6 – 43,4/Urk
En bra utvecklingstrappa sedan sommaren. Bra också att du spände bågen rejält under serien

 Jag simmade ändå och resultatet blev en värsting kramp och uppenbarligen ingen ny bästa tid. Analysen av coachen l

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar