16 oktober 2011

torrsim

Helgen började med fredagsmys kl 11.30 på SATS Fridhemsplan, på menyn stod svett, puls och en skvätt mjölksyra. Kan även sammanfattas 45 minuter Crosstraining. Lite endorfin stinn avverkade jag några timmars arbete till innan myset fortsatte. Jag råkade snubbla över en outlet och där fanns de där byxorna jag letade efter dagen innan. Bäst av allt de kosta inte mer än en lunch på stan. Ibland är det bra att ha lite udda mått och proportioner. Det mysigaste av mys ägde rum hemma i soffan med en skrutt sovandes på varje arm. När jag själv gick för att förena mig med John Blund hade jag fortfarande inte bestämt mig om Lördagen skulle inledas som fredagen avslutades, med mys, eller med klor och puls.

Eftersom jag blev väckt vid strax efter fem och inte somnade om direkt bestämde jag mig för att morgonstund har Vårby i mun. Hann både med frukost och kaffe innan jag skrapade rutorna och begav mig till Ålsten där jag mötte upp med Erika och hennes kidz 06.40. När vi anländer till Vårby en stund senare står ett ansenligt antal Human ambitionare utanför porten och gör vad? Jo väntar på ett MIRAKEL, Micke är i Spanien så vi har en vikarierande tränare. En vikarierande tränare utan nycklar. Vilket antiklimax! Vi fick ju se en vacker soluppgång och konstatera att ingen simhall i hela Stockholm öppnar före nio. Klockan åtta satt jag hemma vid frukostbordet igen och  svor lite över att jag inte ägnat morgonen till familjemys och lite sömn istället. Men vad tjänar det till? Bokade istället in ett Crosstraining pass på eftermiddagen. Det visade sig vara ett bra pass men inte att rekommendera CT två dagar i rad. Mjölksyran kom lite väl snabbt. Dock fick passet lite av personligtränar pass över sig då vi bara var fem utövare på plats.

Nu är det söndag morgon och om 1 timma och 51 minuter går startskottet i årets upplaga av Hässelbyloppet. Nummerlappen ligger på bänken, benen är, utifallatt, insmorda med linement. Men frågan är "Kommer nr 1252 dricka en Powerade på Hässelby IP runt 12.50?" Nu har jag 1 timma och 48 minuter på mig att fatta beslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar