12 juli 2012

Semestern/träningslägret kan börja

Hyra en cykel i Bianchi's vagga borde väl vara en baggis kan man tycka. Men efter förmiddagens sökande med bäste sambon i spetsen såg det mörkt ut för min konditionsträning. Hade jag varit löpbar hade det inte varit några problem då jag antingen kunde ha löptränat som vanliga människor eller gjort som min oäkta hälft och sprungit runt i trädgården med barnen i en skottkärra. Av någon anledning uppskattar barnen hans träning mer än min. De var inte ens intresserade när TRX:en hängdes upp i takbjälken.

Så kom ett efterlängtat samtal, zia Sara har en kompis 167 lång (lite kort även för en italiensk man) som har en cykel som står och skrotar i ett garage. Även tillhörande skor (med lite papper i tårna fyller jag ut dyk 40) och hjälm (krävdes tre personer för att hitta den, lite av en raritet i Italien) med opumpade däck provcykla jag de 5 km hem och svetten rann när jag trampade sista km i motlut, har bara sprungit den tidigare vilket är en baggis i jämförelse.

2 kommentarer:

  1. Att svetten rann kan ju oxå bero på värmen?Så tänker mamma

    SvaraRadera
  2. Kl var 21 och värmen inte direkt tryckande

    SvaraRadera