23 augusti 2011

Nakna män och döda fåglar

I år skall jag inte ringa till vårdguiden med misstanke om blindtarmsinflammation eller liknande för jag känner igen känslan/smärtan i magen. Den är muskulär, troligen beroende på kramp och jag har haft den förrut och jag gissar att det var för si så där ett år sedan.

Har även känt en viss smärta i hakpartiet under dagen, den är dock inte kopplad till någon form av kramp eller träning bara till att jag gäspat desperat det senaste dygnet. Så när jag styrde kosan mot Hellas efter jobbet idag var jag tvungen att förvarna Erika om att det inte var ett energiknippe som skulle möta henne där. Jag hann springa en km innan Erika kom och det kändes förvånansvärt bra. Vi körde 8 km tillsammans, höll 5.12 tempo medan vi gick igenom våra trilopp och körde ÖtillÖpepp. Viktigast av allt, det kändes bra, jag kände mig pigg, glad och sugen igen. Det var därför med glädje jag drog på mig våtdräkten och den gled på så lätt så lätt när jag hade mina compressionstights under. Jag, Erika och Karin fick ett eget träningsuppdrag för dagen med syfte att förbereda oss för the island hopping. Vi simma 25nm upp på en av öarna ner i vattnet simma 25 m och vände, så upp och ner, ner och upp.Vi träffa på en naken man, igen, och en död fågel äventyrligt värre. Gjorde en liten längre löpning och några lite längre simningar. Det var kul, kändes bra och på bryggan blev det ÖtillÖ-snack sen åkte jag hem full av energi. I detta nu ser jag ett repotage om 16.6 milsloppet runt Mounte Bianco och helt plötsligt känns vår tävling som en piss i havet.

Har avslutat dagen med att slå in presenter och steka de berömda Colting-pannkakorna, ägg, banan och jordnötssmör. Jag som inte gillar omelett tycker nog dom är lite väl äggiga, skall fundera på hur jag kan pimpa dem lite. De fyller dock sin funktion, jag är mätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar