18 september 2011

flera bröllop och en haltande brud

Nu är löpardojorna torra igen så det var dax att känna på löpformen. Uppladdningen var perfekten en heldag i Ulriksdalsträdgård, som innehöll allt man behöver för en tillfredsställande dag och ett onödigt stort kaloriintag. Löpningen ägde sedan rum på ny mark både geografiskt och sällskapsmässigt. Platsen var Solna och kompisen var Ramin. Vi svettades ikapp den första halvan. Inledde med fem kilometer i 5.16 tempo, ett tempo jag borde träna mer på. Troligtvis ett tempo som hade skonat mig från vissa obehagliga sidoeffekter om jag hållit mig till det rundan ut men avslutade med fem km i 4.36 tempo. Att jag varit förkyld kände jag inte av andningen var topp, värre var det med de mer centrala delarna för själva löpningen. Knäna! De knorra men värst var ändå höger höft som ruttna rejält. Hoppas det är snabbt övergående annars blir det ett LIIIIDingölopp eller inget lopp alls nästa helg.

Då jag inte upplevde att vare sig socker, koffein eller endorfiner hade berusat mig tillräckligt idag bestämde jag mig för att avsluta lördagskvällen med riktigt tuffa grejer. Gick lös på bänkskivorna i köket med en starkt luktande olja, ruset uteblev. Huvudvärken lät dock inte vänta på sig.




Under dagens utflykt fick vi inte bara se vackra blommor och en fin omgivning då det formligen svämmade över av brudpar och bröllopssällskap i olika färg och form. När vi passera ett av dem säger Greta "Titta det är en begravning" Bruden här kommentarer och replikerar med "Ja en del tycker att bröllop och begravning är samma sak" Ja vi får väl bara hoppas att detta inte gällde för bruden ifråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar