16 september 2012

Svamplyckans baksida

Rensandet är oändligt, jag tog in barnarbetare men lyckades ändå inte ta mig igenom alla liter svamp. Efter fyra timmar gav jag upp, fixade en svampmacka och iscensatte sedan en något kontroversiell nattning. Det stillasittande arbetet hade skapat ett starkt sug efter träning hos modern och fadern hade redan gett sig in i drömmarnasland och nöden har ingen lag. Istället för saga blev det ett litet skådespel, barnen i varsin säng i gästrummet/gymet/tvsalongen och framför dem mamma på en crosstrainer. Tydligen inte speciellt engagerande, eventuellt lite förutsägbart, då båda knoppade in innan första akten (även kallad uppvärmning) var tilländå. Föreställningen fortsatte dock med akt två, rekvisita byte: crosstrainer ut, TRX in. Tredje akten skulle ha handlat om rörlighetsträning men publiken behövde förflyttas till sina sängar och köket ropade efter någon som kunde återställa det. Därför blev det bara en tvåaktare.

2 kommentarer:

  1. Men så coolt att hitta så mycket, jag letar och letar. Om jag hittar en liter är jag överlycklig :)

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen häftigt, vågar dock inte hoppas på att dte skall hända igen :-)

    SvaraRadera