19 september 2012

En solhälsning

Här om dagen berättade Greta att de skulle ha jåging dag i skolan som idag. Yoga i förskoleklass? Kunde det stämma tänkte jag, å andra sidan målade de Mandalabilder för ett tag sedan. Sen fick jag se infobladet från skolan och upptäckte då att jag och min dotter har mycket olika uttal. Hon pratar ofta om Skåne och skånska kanske var hon där i tankarna när hon läste det som jag skulle uttala som jogging. Så idag är hon ute och jågar och då ville inte jag vara sämre. Helst vill jag vara liiiiiite värre så jag bestämde mig för att köra 1000-ingar på lunchen. Sex stycken. Tänkte att lunchtid var bra tid eftersom solen sken och jag kunde då fylla på D-vitamin och energiförrådet. Det sistnämnda behövde verkligen påfyllning då 1000-ingarna snodde det mesta av den lagrade energin. Det var ett år sedan senast, eventuellt blir det ett år även till nästa. Nä så illa var det inte men det kan ju knappast kallas friskvård att pressa sig intill kräkgräns och mjölksyra!? 3.45, 3.52, 4.00, 4.04, 4.01 och 3.59 är godkänt men skulle hellre bara sett treor i början. Skall bli intressant att höra vilket tempo dottern hållit under dagen fast det sista hon sa var att hon nog skulle gå för man blir så trött av att springa fast kanske att hon skulle jåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar