9 augusti 2012

ett ovanligt inlägg, lite politiskt nästan

I söndags var jag ute på en underbar cykling på Ekerö-Munsö-Färingsö, undantaget från underbarheten var att jag vid ett par tillfällen ute på Munsö höll på att få sätta livet till då vissa bilister totalt saknar omdöme, men jag hade nog en liten ängel på min axel så det gick bra även den här gången. Det jag njöt av var de öppna landskapen, tröskorna rullade fram över åkrarna, det luktade nyskördat och landet. Fullt med åkrar, hagar och betesmark. Jag älskar våra öppna landskap och njuter av att ha landet så nära fast jag bor i storstan. Därför gör det ont i mig när våra svenska bönder, just nu är det främst mjölkbönderna, inte kan försörja sig på sitt arbete. Vem vill driva en verksamhet där det det inte blir någon avkastning, där kostnaden överstiger vinsten? Ingen företagere gissar jag så varför skall bönderna göra det då? Jag betalar gärna både en och två kronor mer för mitt mjölkpaket och köper svenskt och fortsätter cykla i öppna landskap.

1 kommentar:

  1. Min kära sambo ´Kent fällde samma kommentar när vi läste tidningen i morses! Och jag håller med naturligtvis!

    SvaraRadera