7 oktober 2012

tillslut funkade det

Under fredagen hade maskineriet hakat upp sig, jag körde Ctrl-Alt-Delete flera gånger men lyckades inte få någon omstart, fastnade om och om igen och inga kommandon funkade. Så igår sken solen och jag körde en snabb femtusing (som inte blev så snabb som man kunnat önska 21.54) och så var omstarten ett faktum. Fredagen kändes som en bortkastad dag och som kompensation skulle inga fler dagar den här helgen gå till spillo. Så vi sa "fuck you" till alla måsten som huset bara skriker ut och packade in oss i bilen. Ett fantastisk höst vackert Uppsala tog emot oss och hela dagen och kvällen umgicks vi med kära vänner som var alldeles för länge sedan vi såg.

Så kom söndagen och listan med måsten hade  inte direkt krympt. Förde en inre kamp kring prioriteringar. Fick hjälp av min oäkta hälft att välja. Rev av en tvätt och in och ur med diskmaskinen och sen gick jag in i telefonkiosken och bytte skepnad. Ut kom en cykelklädd endorfintöstande mamma, där inne lämnades mamman som önskar sig välorganiserade garderober, en piffig trädgård och hembakat bröd. Resonemanget gick ungefär så här, hösten kommer ha regniga dagar när inomhus pyssel passar bättre. En fin garderob kommer inte kunna kompensera för ångesten som kommer av att inte få njuta av det sprakande höstlandskapet, inte få känna endorfinerna flöda i kroppen och inte få fylla på med solenergi.  Väl ute på Färingsö vart jag en katt bland hermeliner, cykling är tydligen ute och för att vara inne skall man leka med döden på ett par rullskidor. Konkurrerade i alla fall om utrymmet i fem mil och sen kände jag mig nöjd. När jag ändå var i gång med att bejaka mina drifter tog jag en sväng till garnaffären, har längtat efter att virka tillräckligt länge nu. Funderar vad jag skall stryka från listan för att hinna några maskor, kunde ju ha hoppat dte här inlägget, hm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar